Kallt!

Ja, så är då julen över... Underbar har den varit..lugn o skön.. På julaftonen var Birgitta med familj o Gunilla här ,,sSedan har ola ,sonen och jag varit ensamma. Just nu är sonen i Göteborg och träffar en kompis.. de är så roliga ..han o kompisen..de träffas och går till en cigarraffär  där det finns rum som de kan sitta o röka cigarr o prata..med likasinnade... Är konstigt att tänka att barnen blivit stora o röker cigarr...fniss.. Det jag inte gillar är att han tog bilen ner till stan när det är så halt väglag.  Men vad bryr han sej om vad jag tycker i detta ...inte ett skvatt. 
 
 Sista julskinkan blev en supergod paj igår... Har alltid slängt den sista biten av skinkan .. men så ville sonen ha den obligatoriska pajen jag brukar göra .. nen då brukar jag ta köttfärs i. Nu tänkte vi att skinkan skulle få ställa upp och det var då ingen dum ide´. Skinka ,champinjoner ,lök och lite vitlök.. vitpeppar och lite oregano. Ja, den blev verkligen super... 
Synd om Åskar ... Han vill inte gå ut o kissa ens när det har varit så här kallt.. vi hade -16 grader igår kväll... och nu har det ju blivit varmare men han tror väl inte det det ... så nu när jag fick ut honom en liten liten stund så gick han bara till garagedörren där vände han och sprang uppför trappen och skulle in med en gång ..Inte lätt att vara kisse på vintern...
 
1 amanda:

skriven

ja, lite synd om Åskar, hihi, som älskar värme och vill vara helst inne ! Han är precis som jag, en "inne folk", för jag vill också bara sitta i stugvärmen !

Och egna barn blir väl aldrig vuxna för sin mamma, det har jag också märkt !

Jag önskar dig en god fortsättning och
allt gott till dig på år 2015 med en stor kram !!

Svar: Men idag var det inte kallt om tassarna ... det var riktigt skönt ute-..Önskar också DEj ett underbart 2015!
Eleonor Johansson

Kommentera här: