Nu år det oväder igen!

Nu är det ösregn igen och vinden viner runt husknutarna... tänk om det varit snö istället , vad ljust o fint det skulle blivit..
Gårdagen sov jag bort ...jag var så trött så trött och jag kände mej helt borta så efter det jag ätit frukost o suttit en lång stund för att ta sats att göra mej i ordning så gick stegen till sängen i stället för o badrummet... Vid sådana här tillfällen är det otroligt skönt att leva ensam... Tänker tillbaka på den tiden då jag levde tillsammans med K. Han sa att han förstod men utåt visade han tvärt om... Då gick jag ständigt omkring med dåligt samvete för att jag inte orkade vara den han ville jag skulle vara ... Tänk vad dum jag var ... skulle överhuvudtaget begripit att han inte var den typen av människa som accepterade ngn som var sjuk. Men som sagt han kommer väl dit själv ngn gång ..och då får han se hur det är ... Fibron sätter sina spår  inte bara fysiskt ,psyket blir också ´drabbat ...jag blir så trött i huvudet ...också  hänger inte alltid med i svängarna   brukar jag säga ... och inte blir det väl bättre av att jag g¨r så mycket ensam,,,kanske... men samtidigt är det bra att vara ensam för då är jag mycket mera avslappnad än om jag skulle ha ngn vuid min sida för jämnan... Vad jag ska göra här i dag ..vete sjutton ... det får bli som det faller sej.. helt enkelt... tar dagen som den kommer ... och det är så härligt att göra det ... Ska kolla på hem till gården .. det är det enda som är spikat ... Önskar Dej en riktigt skön måndag ... Kram!
1 amanda:

skriven

Här är också oväder, men ganska mysigt och varmt inne !
Vi har just ätit, fiskpinnar och potatismos, snart blir det fika framför tv:n !

Jag tror också att ibland är det skönt att bor ensam,
tänka bara på sig själva och att inte behöva ta hänsyn till nån annan !

Hoppas du känner dig gladare idag,
och ha inga bekymmer för morgondagen för den får själv bära sina bekymmer,
var dag har nog av sin egen plåga !
Ge dej själv det du behöver av tid, vila och skratt !

tack detsamma, önskar dig en jättebra måndag, kram på dig !




Kommentera här: