Ja, då gör jag väl ett försök till...

att skriva innan jag sätter igång med dagens sysslor här.. Jag hade skrivet ett långt stycke om bland annat Alingsås som Cafe´staden.. ja så kallas Alingsås nu för tiden ... och nog finns det fog för det. Här finns en massa små underbara cafeóaser.. och i morgon ska jag besöka en av dem . Nygrens cafe´som ligger på en gammal innergård inne i stan.. Inner gårdar finns det också gott om men tyvärr har en hel del försvunnit men jag hoppas stadsplanerarna tänker sej för ..och bevarar dem som finns kvar. I morgon är det ingen vattengympa men vi ska träffas på Nygrens café istället och ta en fika medans det nästa vecka är sista gången på gympan och kanske sista gången för alltid. Det gör ont att tänka på det men de har fått besparingskrav på sej och det är som det är ... MEN de har inte räknat med att vi kommer att strida för denna vattengympa.. Jag har skrivit ett brev till berörda instanser och alla de i vattengympa grupperna har skrivit under och hjälper inte det ska vi göra en personlig uppvaktning hos respektive personer ..som har detta i sin hand .. Om de visste vad det betyder för oss som har värk o ngt handikapp att få gympa i varmt vatten.. De kommer att tjäna på detta i längden .. Det är ju inte bara pensionärer som är med utan yngre som kanske fortare skulle bli sjukskrivna om de inte fick hålla på med detta .ja så är det .. Till saken är att de också stänger ner det kommunala badhuset ..i Nolhaga hallen ... för ombyggnad under ett antal år... Ja , så är det .. Detta blev ju inget om "Café staden" Alingsås ..och dess cafér men det kommer i ett senare inlägg.. Nu ska jag sätta igång med dagens sysslor ... Ha en bra dag ..Kram!
Foto: från Nolhagaparken
1 amanda:

skriven

Jag tycker att det mysigt med gamla kafeterior.
Att bara sitta uteserveringar på någon kafe på sommaren,
är mysigt, tycker jag,
titta på folk och ta en god fika i lugn och ro.

Ah, vad tråkigt med era vattengympan,
och med alla deras besparings krav !

Nu har du säkert gjort alla dina sysslor idag, för
det är redan kväll, hihi...när jag satte mig här !

Snart ta jag min "gofika" och sätter mig vid tv:n, och kolla
om det finns något att titta på !

Hur gick det med din tv ? Minns att den pajade !

Kram vännen !



Svar: Min tv kom min systerson Björn hit o kollade på och så fick han igång den så nu är det full rulle på tv tittandet igen. Tyvärr så tror jag inte det är ngt att se idag 1 maj... så det blir att sticka istället.ha det gott.Kram!
Eleonor Johansson

Kommentera här: