Jösses vilket väder ...

Nu har det varit varmt o "skönt" för den som älskar värme... ja, jag älskar värme men inte så varmt som det varit den sista veckan... så där lite lagom...15.20 grader ungefär är alldeles lagom för mej... jag säger inte att det är varmt precis men jag mår bättre då ... på alla sätt... men jag vet att den stora majoriteten älskar när det är varmare... Idag har Åskar bara varit ute på sin morgonpromenad... vågar inte släppa ut honom eftersom det som växer på gärdena här bredvid ser moget ut o klart för skörd ... Hade jag vetat vem som arrenderar marken hade jag kunnat fråga .. . Det enda jag vet är att han bor en bra bit härifrån... men ska höra med grannarna om de vet var jag kan få tag på honom... bonden alltså.. Jag tror att det är ngn stans i åkern Åskar sitter o kollar på möss o annat smått o gott ..för han kommer alltid ifrån åkern när han kommer hem. Han var som bara den en stund men när inte det hjälpte att han puttade ner det han kom åt i golvet så gick han upp på andra våning o lade sej ... Kanske går jag ut med honom i koppel lite senare ... vi får se hur det blir... med den saken ... Idag ska jag greja här inne ,har inte mått så bra under helgen så jag ska ta igen det jag inte gjort av de dagliga sysslorna ... En tvätt maskin med lortig tvätt har jag satt på ..så dagen har börjat .. iallafall.. Nu önskar jag Dej en skön dag ... Kram!
1 amanda :

skriven

Hej vännen !!

Oj vad tiden går, såg just att jag skrivit kommentar till dig för ca 3 veckor sedan, när din son var hos dig och fixade väl något med ved !

Hihi...jag tycker att du ska gör en promenad med Åskar i koppel !
Jag har sett många här i området som går med sina katter i koppel.

Jag älskar solen och värmen, men sitter helst i skuggan !
På vår balkong har vi två solparasoller, så jag slipper sitta i solen och dricka mitt förmiddags kaffe !

Hoppas du få tag på bonden ! men vad ska du säga till honom ?

Vi, gubben min och jag, har just ätit vår lilla middag !
Ska snart ta mitt eftermiddagsfika och sätta mig ute på balkongen !

Hoppas du har en bra dag idag !
Kram på dig min bloggvän !


Svar: Hej igen! Jo jag hade tänkt fråga när han kommer hit o skördar... men vi får se ... I natt gick Åskar ut vid två-tiden o så sover han på dagen så det går så bra det också... Ha det gott i skuggan ,vännen...Kram!
Eleonor Johansson

Kommentera här: