Oj , v ad dagarna går fort ....

till o med när man befinner sej i sängen... ja, jag har ju sådana dagar nu för tiden...och just nu har det varit en hel del sådana dagar... Men nu känns det som jag är på gång igen... Mitt grovkök har haft översvämning en gång till... och nu är allt uteslutet ... bara två saker till ... ett baksug för att marken är så vattenfylld.. (mina tankar) eller så har jag besök från andra sidan som sölar mede vatten på natten... Jag har ju två avloppsbrunnar i grovköket och det är bara den under "disk" bänken som det händer vid... Ja, jag ska nu strunta idet och vänta o se om det händer ngt mera ... därute... 
Var på cafe´igår tillsammans med min väninna Britt-Marie... Första gången jag var på Nolbygårds ekobageri och cafe´. Mycket gott o jag "syndade " igår köpte en mini semla... Varför satsar inte flera bagerier på mini semlor ... mycket behagligare storlek ... och man blir inte så där pluffsigt mätt... Ännu har jag inte vågat mej på semlorna med vanilj istället för mandelmassa... trots att jag också älskar vaniljkräm. 
Här var det hemmagjord mandelmassa också och så otroligt god var den... 
Idag håller jag på städar lite lätt... städer en stund och datorn en stund... 
Har köpt mej en "musikmaskin"en cd spelare med radio ,dvd , och 6 högtalare .. men har bara kopplat in cdspelaren dför det fattades en kabel... och en antenn... Ja, jag har köpt den på second hand...för 250 kr... den är i jättefint skick.. så nu kan jag lyssna på musik och det är underbart ... Det var sonen som hade hittat den på "Marta o Maria " i Stenungsund ... så i lördags gav jag mej ut i snöovädret för att hämta den... Jösses vilket väder ... på vägen dit  körde i 20 -30 km på motorvägen  mellan Kungälv och  Stenungsund... Bilar i båda körfälten o så långt fram som jag kunde se och bakåt lika så... Något hade säkert hänt även om jag inte läst om det .. men hem gick det fort för då hade de saltat på båda typen av vägar jag körde på så då kan jag säga att det var barmark... Ha nu en härlig rest av dagen.. Kram!
 
En bild på mej från -90-talet...
 
1 amanda:

skriven

Jösses vad jobbigt du har med avlopp och översvämningar och allt sånt där som du måste fixa själv.
Kan du inte hitta något fixarhjälp till pensionärer ?
Jag har läst att det finns billigt hjälp att få just bara till pensionärer !
Det skulle jag göra om jag var ensam !

Kul med musikmaskinen, nu kan du städa till musikens takt, som jag gör, mycket roligare att städa !

Jag körde en gång i snöstorm så sakta att polisen stoppade mig, hahaha...och frågade varför jag körde så sakta !
Fick visa min körkort och blåsa !

Jag "älskar" semlor ! men orkar äta bara en ! Efter en stor semla så är man inte hungrig heller.

Vad söt du är på din bild !! Och så långt, tjockt hår !

Ja, det säger jag också, att dagarna går så himla fort ! Och ändå jag gör inget speciellt !

Vi, gubben och jag tog nyss vår kvälls fika !
Ska kolla en film vid 9, om den inte är bra så går jag till sängs och läser !

Önskar dig allt gott med en stor björnkram !! vi syns !

Kommentera här: