En katt med tratt!

Ja det är just en sådan katt Åskar är just nu... Han har ju tre sydda sår efter knölarna som veterinären tag bort på honom... Det ser ut att läka bra men han får inte gå ut förrän stygnen är borttagna och det dem ska tas bort den 2 maj...Han har accepterat att vara inne men blir säkert överlycklig den dagen han släpps ut... Vi har långa goá sovmorgnar just nu...fniss... Solen skiner men det slutar inte blåsa .,,. en enveten vind som är kall som sjutton... hade tänkt klippa gräset men eftersom det regnat massor i natt får jag åtminstone vänta tills i eftermiddag... med att göra ett försök... Igår när jag satt o stickade blev jag så full i skratt åt mej själv... Jag började sticka med en tanke på att det skulle bli en liten sjal...men under tiden så ploppade tanken upp på att det kunde bli en fuskolle... en mössa .. en poncho eller en liten väska... Är det det som kallas kreativitet tro? fniss... Nå väl ..vad det b lir vet jag inte själv riktigt ännu ... men jag tror på en liten väska ... Måste också in till stan för att köpa mat till Åskar ... vi har slösat lite med go´maten under denna tiden som han varit inne... Han måste ju få ngn form av lite mera omtanke än vanligt ... Det är väl inte fel... Idag vet jag inte riktigt mer vad som kommer att hända ... blir nog som vanligt ...lite av varje ...Men jag vet iallafall att jag önskar Dej en riktigt bra dag Önskar Dej en riktigt skön måndag....Kram! Foto: Trattkatten Åskar!
1 amanda:

skriven

Oh, din söta Åskar, en tratt på en katt !
Men han blir ju bra sedan, och skönt att ha långa
sovmorgon !

Jag tror det, hihi...att det är det som kallas kreativitet !
Får se vad det blir !

Du önskar här en riktigt skön måndag, men nu är det
redan onsdag kväll !

Ha det gott Elle, kram !

Svar: Tratten är bra för då är det inget jamande för att han vill gå ut ... han förstår tydligen det ..för så fort tratten är av står han på bakbenen vid dörren o jamar ... vrålar kan man nog kalla det för ... kram!
Eleonor Johansson

Kommentera här: