O så äntligen har...

värmen kommit... eller var det bara för jag jobbade ute (klippte gräset ) som det var så varmt ..fniss.. Om en stund ska jag gå och hämta posten så då får jag väl känna efter ... Blåsten den hänger i ..värre i dag än tidigare dagar i veckan.. fattar inte att det inte kan bli en lugn dag . Åskar ligger här bredvid mej o sover... han är lite ledsen på mej eftersom han inte fått vara med ute men med tratt runt huvudet så är det inte lämpligt . Ja, inte heller för de sydda såren på magen och sidan.. Tog av honom tratten en liten stund i morse bara för att han skulle få tvätta sej men det skulle jag nog inte gjort för på den korta stund och trots att jag hade uppsikt över honom hann han med att riva hål på såret som är sytt på huvudet...Fattar inte hur snabbt detta gick.... Har klippt mer än halva gräsmattan nu... ja den är stor så jag får ta det pö om pö... så mycket varje gång som ryggen mäktar med. Så när gräsmattan är färdigklippt så är det dags att börja om .. så jag har o göra bara jag vill... I eftermiddag ska jag stryka... högen av rena tvätt har växt sej stor igen ... jag tvättar nog lite för ofta .... det har jag i mej sedan förr ... hel o ren ... det sitter i ryggraden.. Tänk vad nöjd jag är med mej själv när jag jobbat ute lite... ja nästan hela förmiddagen blev det och det är så himla skööönt! Nu är det dags för promenad till brevlådan ... Ha det gott... Kram!
Foto : Min änglakatt Mandel .. han blev bara 6 år och var blind sedan födseln... Min syster hittade honom övergiven i ett skogsbryn..
1 amanda:

skriven

Det är skönt att vara ute och jobba lite !
Och tänk vad nöjd du blev med dig själv när du jobbat ute lite...men bara så mycket man orkar !

Fast det verkar som att du har en stor gräsmatta,
måste du klippa, hur orkar du ?
Kan ingen annan klippa din gräsmatta ? Jag skulle inte orka.

Jag tvättar två gånger i månader, en gång blir det vittvätt,
och den andra gånger kulör !
Jag har egen tvättmaskin och torktumlare.
Så mycket tvätt blir det ju inte !

Kram vännen, ha nu en bra kväll med din Åskar !

Kommentera här: