Sommarvarmt var det

i vinden igår .. men eftersom jag dagen innan tyckt det var kallt som bara den tog jag vinter jackan på även i går då jag skulle in till stan o handla ... Ja... och då blev det varmt vill jag lova .... Hoppas nu den goá värmen stannar även om det blåser ... Kanske kan jag acceptera blåsten bättre om vinden är varm o skön... Här är sen morgon idag också... har blivit så nu när kissen Åskar inte får gå ut... då sover han också väldigt länge och jag ..jag vaknar då inte av mej själv inte... Min lille going vill inte gå på lådan ensam ... och skulle han göra det så jamar han tills jag har varit o tömt den... för att gå på den en gång till medan det ligger ngt gammalt kvar ..nej ..det går bara inte ... Som tur är kan han gå flera gånger på lådan om jag inte är hemma på ngr timmar ... men det händer så sällan att jag är borta så länge.. Ja , jag satt o funderade här hemma igår ... Vad består mitt liv av egentligen... Hemma sysslor och att handla mat... inget som händer nu för tiden ..är speciellt roligt och upplyftande ... träffar aldrig ngr människor inte ens nya människor ..Inte ens när jag är på Maxi o handlar... Det sociala livet är noll... helt enkelt... det är skrämmande.. Jag som alltid varit igång o träffat människor ... i hela mitt liv... sitter nu här som en gammal förgrämd gumma... Nej riktigt så är det inte ...förgrämd är jag inte .. jag håller baske mej humöret uppe för det mesta ..men tanken på hur jag kommer att bli så småningom ,skrämmer mej... Jag vill alltid vara glad ... o kunna prata o skoja ... men går jag så här såååå... ja, man vet ju aldrig .. och detta på grund av att ekonomin.inte är så bra och för att jag inte vill sätta mej i skuld.. och värken...den håller mej hemma ... Vad skulle det blivit utan datorn...??? fy, hemska tanke.. datorn fyller en stor plats för mej ... den är kontakten med mina medmänniskor.. Ja, så är det ... Nej nu ska jag bara tänka positivt och kanske kanske j´kan jag vinna mer än 60:- på ngn av de 4 trisslotterna jag prenumenerar på varje månad..fniss.. Ha en bra dag ... Kram!
Foto: Min lille älskade änglakatt Mandel som endast blev 6 år gammal... Han var tydligen blind sedan födseln.. men klarade sej bra med mattes hjälp...
1 amanda:

skriven

Bra att du håller humöret uppe ! För ibland blir man
vad man tänker.

Ja, det säger jag med, att vad skulle det blivit utan datorn ? För det är en bra fritidssysselsättning !
Jag läser tidningar och undersöker allt möjligt, och frågar
också google om jag vill veta något !

Jag träffar inte så mycket människor heller,
utom mina barn ibland,
jag har ju alltid min gubbe som sällskap, så det är
ju alltid något, hahaha....!

Just nu har jag inget behov att umgås med folk !

Skulle du vilja umgås mera med nya människor ?
För det finns ju olika pensionärs träffar och liknande att
träffas ! Om man vill !

Kram vännen, hoppas ni har det bra, Åskar och du !!

Svar: Hej igen!..Nu är jag på gång igen... jo gräsmattan är stor men jag tsar lite då o då,,,ca 1000m2 är det nog att klippa.. Det är tur jag inte har ngr grannar som bryr sej... det är en av fördelarna med att bo så här... Jo, visst finns det sådana pesionärs träffar men en sak som jag tycker är så jobbig med det .. är att de som är med verkar ha så himla gott om pengar ..de är ute på än det ena o det andra .. och att säga att man inte har råd eller ständigt hitta på anledningar till att man inte kan föla med osv... är jobbigt .. Jag har varit med i PRO men har gårr ur ..av den anledningen .. för här i stan hade de inte ngr aktiviteter som jag var så väldigt intresserad av.. <<<när jag bodde i Stenungsund var jag med i en hantverks grupp och en decoupagegrupp.. och vi hade jätte trevligt ... så det saknar jag från den tiden... ha det nu så gott .. kram!
Eleonor Johansson

Kommentera här: