Sommarsol i ngr timmar.....

ja, precis så är det ... <Go´förmiddag förresten!   Har varit vaken sedan 8.30 men går fortfarande omkring o skrotar i morgonrock medans sonen klättrar på taket ... Han har massor av jobb där uppe med tegelpannor som ska bytas ut .. en massa trä ,heter det vingskivor eller vindskivor?  ja de ska bytas iallafall .. men sedan han skaffade den här bra säkerhets anordningen med talja o rep o ,sele o ordentliga hakar så har min rädsla att det ska hända ngt släppt en hel del... och själv tycker han att det känns ok .att kravla runt där uppe i höjden... 
 
Jag är i allafall glad att jag slipperr för jag är riktigt höjdrädd... Höga hus med balkonger .. ve o fasa ,jag går aldrig  ut på dem... balkongerna alltså.
En tur in tills tan för att handla ,sedan kan sonen ha bilen hela helgen om han vill.. Om han tex vill åka hem till Stenungsund för att kolla posten..fniss... posten tar ju inte semester..även om jag läste på face book att på sina ställen delar de inte ut post varje dag ... om jag inte har fel så var det i Hunnebostrand... som inte posten kom varje dag ... 
 
Snart får vi väl ta oss in till stan för att hämta den ... inget förvånar mej längre.. inte ens om det blir så.
 
I går bjöd sonen på pizza och ett Amarone vin... ja, det passade perfekt ihop men så kom pizzan från jag tror Sveriges bästa Pizzeria , Cyrano i Alingsås... De har världens godaste pizzor enligt sonen och mej... Tunna ,tunna ."bröd"  mycket goda fyllningar och inte flottiga... supergoda ... och så detta vin ..passade perfekt till smaken på pizzan... ja, det var verkligen en full träff o en god middag ..jag äter inte gärna pizza annars .. för jag tycker de är för flottiga... 
 
Nej min kära vän ... nu ska kärringen i gång här så duschen ska användas... 
Ha nu en riktigt härlig dag i regnet ... Kram!
 
Foto.. Prins Åskar då han var yngre o ville hjälpa till att dammsuga .. nu gör han som de flesta katter ...försvinner när dammsugaren sätts på-
 
 

Kommentera här: