Varför mår jag så här?

Augusti dagarna försvinner en efter en... och jag mår illa o är yr de flesta av dagarna... Vill inte gå till vårdcentralen då jag tycker att man blir bemött precis som om ngt som katten släpat dit... Har först nu stigit ur sängen... och tar mej sakta fram genom huset för att åtminstonne få gjort ngt... Är så glad över att jag kokade kalopps igår ..så sonen bara kan värma det ... idag... Prins Åskar är inne idag ... bonden håller på med en av åkrarna utanför o Åskar älskar ju att traska runt i den höga säden...så jag vill inte utsätta honom för den faran när jag nu kan förhindra det. Solen som lyst hela förmiddagen håller på att försvinna... o det blir väl lite regn som vanligt.. men bara det inte blåser så gör det mej ingenting... Låg o drömde om en semester i en husbil... ngt som bara kan bli en dröm... då min ekonomi är urusel... och inget blir över och det är ett djupt hål i plånboken när pensionen ska droppa in... Läste ,jag tror det var i Aftonbladet ... SverigeDemokraterna ville dubbla skatten för pensionärerna!!! Jösses då får man ju knappt så det räcker till hyran även med bostadsbidrag... vilken värld vi lever i .. Mord misshandel... övergrepp av alla dess slag... Tror jag ska isolerra mej eller riktigt leva rövare ... vilket som är bäst vet jag inte.. men lever jag rövare o blir inburad får jag ju jättefin mat o husrum... fniss... så Galet är det ju... Nej nu önskar jag Dej en riktigt fin dag ... o sänder Dej en go´Kram!
Min ängla katt Otto

Kommentera här: