Kallt idag...

-8,9 grader och i natt utav alla nätter så kommer inte Åskar hem på vanlig tid... Härom natten var han i slagsmål igen.. kom hem med sönder rivet öra o alldels blodig på huvudet ... Jag har bytt namn på honim nu.. kallar honom huliganen... han kommer lika glatt när jag ropar på honom med "huliganen" som när jag ropar Åskar... Han är väl van att ha e massa smeknamn den lille kissen... Jag hann o bli väldigt orolig för honom innan han i sakta mak dök upp på vägen här prommenerades i en härligt lunkande takt ..såg sej om kring stannade .. ,men när jag öppnade altandörrwn .. så rusade han över gräsmatten o gjorde en ordentlig gir på köksmattan... o så en lite klagosång lät det som.. Sedan till sin matskål ....åt ,drack spydde åt o drack igen ..o nu har han lagt sej på min säng och sover så gott...
Ja, nu ska jag strax iväg o handla .. hade egentligen inte tänkt handla idag men min syster behövde handla så då passar jag på också ..slipper kanske handla till helgen...
Sedan i eftermiddag blir det lite plock här hemma ,kanske ska sy in ett par långbyxor ... ja , det är roligt att kunna göra det ...*L*  Var länge sedan ..men har gått ner ett antal kg ... men hur mycket vet jag ej för vågen strejkar ...hjälper inte med nya batterier,,
Önskar Dej en härlig vinterdag.. Kram!
 
Foto : min lille huligan--
 

Kommentera här: