Go´morgon till underbar söndagsmorgon!

Vilket väder vi har här i Alingsåstrakten idag...Solen skiner och trädens löv rör sej bara lite,lite i vinden... men ändå håller jag på att bli förkyld... ja det känns så i allafall.. Näsan o halsen svider ..näsan rinner också o kroppen värker men jag vet inte om det är fibromyalgin eller om det hör till förkylningen..Strunt samma ...jag känner att jag lever o det är ju huvudsaken... fniss... 
Prins Åskar kom in görvåt o skiten i morse ...men han ville inte bli störd med torkning innan han åt ,för bråttom hade han ut igen... även han gillar detta vädret .. 
 
En ny skjutning i Göteborg igen.. vart är vi på väg???  Är glad att jag bor en bit från stan... o mitt ute på landet... Här hos mej är det lugnt ... o det är såunderbart ..försöker tänka på det när jag tycker att jag har det tråkigt ... Ja, det händer faktiskt att jag tycker det emellanåt... Jag är ju sen min aktiva tid van att alltid ha folk omkring mej ,... och jag älskade det ... o här kan det gå flera dagar som jag inte ser en människa ... Är det inte underligt hur livet kan ändra sej för en ..och det under inte så lång tid... 
Detta är ju på sätt o vis självvalt ... kan ju få en lägenhet i stan när jag vill nu , tror jag iallafall har ju stått i bostadskö  i närmare 8 år nu... 
Visst är det svårt att få lägenhet i alingsås och ännu svårare att få i ett bra område ... när jag skriver bra så menar jag ett lugnt område... men förhoppningsvis så sätter de fart o bygger lite nytt med inte så förtvivlat höga hyror... I de nyrenoverade lägenheterna har ingen människa råd att bo ,helt enkelt där kan hyran ha ökat med 100%..Inte i alla men i otroligt många. 
Nej nu börjar dagen här ,den ska böra med en dusch!  a det så gott o var rädd om Dej !  Så hörs vi i mogon! Kram!
 
Foto: Min älskade änglakatt Otto.
 
 
1 Lena :

skriven

ja det är skönt att bo på landet... :)

Kommentera här: