Jösses ,vilken dimma!!!

Alldeles grått av dis o dimma utanför huset... Idag väntar tandläkaren på mej... Hatar att gå till honom... bara man öppnar munnen så tar han säkert över tusen kronor ..det gjorde han för ett år sedan ..bara en undersökning o så tog de o gjorde rent lite gick på nästan 1700 kronor... Förstår inte varför det ska vara så dyrt... det tillhör ju kroppen det också... ja, då tänker jag på läkarbesök där man får det billigare .. lägg på lite på skatten o låt alla ha råd att gå till tandläkaren.-
Jaha..detta får bli mitt gnäll idag... fniss... Har kommit på att jag har börjat o "gnälla" över så mycket nu för tiden..detär inte bra ... bättre att försöka göra ngt posetivt av det ... Får fundera på hur jag kan göra ngt posetivt av tandläkarbesöket...fniss... 
Tänk posetivt o må bra...till stor del stämmer det verkligen... Går man med negativa tankar ofta då syns det lång väg... 
Måste handla också när jag ändå är  stan...Tänk jag har varit utan frukt hela veckan ... det är inte bra ... jag har fruktabstinens nu..o det rejält .. Hoppas man kan köpa br aapelsiner ... ett tag var de så fruktansvärt torra att jag har köpt apelsin jucie i stället.. men nu har den också varit slut ett tag... 
Kattmaten,gp´maten är nästan oclså slut..och det är judet viktigasste av allt ... Min lille prins Åskar ska ha det bästa... 
Ska också lasta bilen full av skräp o köra till återvinningen ... o så skänka ett antal påsar fulla med sådant jag inte använderr till ngn organisation här i stan... så nog har jag o stå i idag... .. Dörför säge jag ha det så gott o var rädd om Dej .Kram!
En glad liten filur som min syster gjutit och som jag fått o bara älskar så mycket... 
 
 

Kommentera här: