Södags morgon med lite regn känns...

 
 bra... Efter gårdagsnattens obefintliga sömn har jag nu sovit jättegott i natt men har kvar min huvudvärk som antagligen kommer från mitt vattengympa pass i tisdags... Vred lite mycket på min onda nacke så det blir till att ta det lite lugnare på tisdag... 
Prins Åskar är ute på jakt... men han är ju inte förtjust i regn så kanske han kommer hem snart om han inte ligger i ngn lada o sover gott...eller spanar på möss...
Sonen är hemma här ..men senare idag ska jag skjutsa honom hem till sej... Nu dröjer det inte så många veckor innan han får sin nya bil...det ska bli spännande... då har han nästan väntat i 6 månader på den... 
 
Eftersom jag inte mådde bra i går ser köket översvämmat ut av disk!!! Sonen arbetade ju ute i trädgården så han hade inte hunnit göra i ordning i köket... så det ska jag sätta igång med om en liten stund.. 
 
Igår kväll åt vi hemgjorda hamburgare som min son gjort... stora rejäla sådana.. underbart goda ..vi skulle ha grillat dem men det blev så sent så de blev grillade på spisen istället...vilket kanske tog udden av det allra godaste.. men med sallad till så smakade de ändå underbart .. 
Till middag idag ska jag försöka få ihop en potatissallad o så tänkte jag steka lite goda isterband till... Jag tycker inte om de köpta potatis saladerna men när jag gör dem själv så kan jag tänka mej att äta det... annars äter jag varken potatis ,pasta eller ris utan det brukar bara bli sallad till middagsmaten... 
Försöker att indvika kolhydater..så mycket det går ... men är ingen fanatiker nu för tiden som jag var ett tag... 
 
Nej nu ska jag försöka få denna dagen att gå,,,fniss... och jag kan garantera att det blir inget svårt .. Ha det nu så gått i regnet ... o Kram till Dej !  Från prins Åskar o mej...

Kommentera här: