Känns som höstenen är på väg....

hoppas innerligt att jag har fel...
Snöblandat regn o blåst ..så ser det ut i mitt lilla paradis..mitt ute på vichan... Bara solen o värmen kunde titta fram så skulle jag vara mer än nöjd...Idag ska jag till bilbesiktningen..Usch o fy är första tanken...men när förnuftet segrar kommer tanken på hur det kunde sett ut på vägarna ... Så mycket olyckor som händer idag ... och hur skulle det se ut om alla bilar vore okontrollerade ... vågar inte tänka tanken  en gång ... Nej det är bra att bilbesiktningen finns .. det är bara att konstatera...
Efter sonens och min påskhelg börjar väl vår oro lägga sej lite ... Ja, han krockade ju sin splitternya bil ... och jag nästan fastnade i en omkörande långtradare .. när jag var på väg ner till Göteborg för att hämta upp sonen o köra honom till läkare... Nu  klarade sonen o jag också bra från denna händelse ... men hans bil får han inte på en månad och kostar över hundratusen att laga ... och jag klarade mej förutom en kraschad backspegel o rena förskräckelsen... Ja, så kan det bli när man helt enkelt väntar sej en härlig helg tillsammans ...Men det väsentliga är ju att vi klarade oss bra i från skador ... det kunde ju blivit mycket mycket värre... 
Önskar Dej nu en riktigt skön o bra måndag ..vare sej det regnar ,snöar eller är solsken... Kram!
 
Foto: Älskardetta lilla troll...
 
 
 
 

Kommentera här: