Frukost på altanen men...

ingen sol... Varmt var det idag då det inte alls var ngn vind som for fram här... Nu har det faktiskr börjat blåsa lite och då är väl kylan här kan jag tro... 
Jag har två par glasögon som jag kan använda .. men idag var bägge glasögonparen borta... o jösses vad jag letade ... inte lätt att hitta ngt utan glasögon ,ska jag tala om... men till slut hittade jag ett par .. de som jag egentligen inte trivs alls med .. de andra verkar ha fått hjälp med att ta sej härifrån... De kan ju ligga under ngt skåp... om nu Åskar fått för sej leka med dem i natt när han inte kunde väcka mej... En stor lerkruka låg på golvet i tusen bitar ..när jag vaknade och inte sjutton har jag hört ngt alls i natt när den blev puttad i golvet... 
Så när jag har duschat o klätt mej ska jag fortsätta leta efter dem... 
Jag känner mej så konstig , precis som jag vore i en annan värld o tittar in eller ner på mej själv... det är en ganska otäck känsla... men den försvinner nog underr dagen hoppas jag.. 
Tittade på mina växter som jag planterat i stora krukor på altanen ... de såg ut att vilja ha sol de också.. De har växt bra men den där otroligt vackra gröna färgen syns bara när solen skiner på dem... o när jag ser den så blir jag så lycklig ... Snart det enda här i världen som kan lysa med sin godhet o värme... Al
 
lt annat börjar verka kallt o hårt ... 
Nej nu ska dagen starta för mej .. ska in i duschen trots att det är långt gånget på förmiddagen sitter jag ju i morgon rock... Ha nu en riktigt skön dag där Du är ...och ag önskar Dej sol o värme... Kram!
 
Foto:  Vill gärna visa Den lilla vackra skogsglänta som min syster Birgitta Dahlstrand  har byggt i sin träd gård ... hon påstår att den inte är färdigbyggd ännu...men jag tycker den är så vacker ändå... Nu vet jag var de små trollen bor...
1 Longevity - en blogg om hälsa:

skriven

Superfin liten glänta

Kommentera här: