Måndag igen... o jag försöker ...

springa i fatt den... Fattar inte hur fort  tiden går .. Snart hinner vi väl bara stiga ur sängen på morgonen , äta frukost o så är det kväll igen... 
Igår var jag o grattade min son på hans 45 årsdag... Där har tiden också rusat fram som jag vet inte vad ... visserligen har han hunnit med en del under dessa år ... Gått en massa år iskolan... skaffat sej en bra utbildning.. o jobb men ännu inte skaffat sej ngn familj... han har sin lilla mamma bara .. och han verkar ganska nöjd med sin situation... Han har ju ett kreativt yrke.. han ha blivit en duktig arkitekt och de är faktiskt många som efterfrågar honom... men det är ju inte bra att att vara gift med sitt jobb... o jobbar är nästan det enda han hinner med ... o det skrämmer mej lite ... Men jag är glad .. för han vekar ha hittat en hobby som han kan syssla med utomhus... han ska börja paddla kajak... visserligen är jag lite orolig för vattnet ... o så ,ja, du förstår säkert vad jag menar .. men tror det är en underbar hobby egentligen... Tänk att vara ute i naturen och få dess underbara verkan i sej... o om sej... sen älskar han ju att fiska .. o fotografera... så det blir nog härligt... 
I morse kom min älskade lille fyrbening Åskar in med en massa skit som satt fast i pälsen påryggen... Var bara att klippa loss det ... och när jag stod där med skiten i handen kände jag en lukt av choklad... Ja, det var verkligen choklad som satt fast i pälsen ..Hur i jisse namn hade han fått en stor blaffa choklad i pälsen på ryggen... Ja , inte vet jag ,men nu är den iallafall borta o kissen ute igen... och dagen ska börja här hos mej med en skön dusch... Ha det gott ..o ..KRAM!
 

Kommentera här: