Ja , så äntligen ska jag skriva ngr rader ...

här igen... Mycket har hänt.. i min lilla värld.. Först opererade jag ju båda ögonen för grå starr... en operation som var enkel o lyckosam ... men har inte provat ut ngr nya glasögon ännu då ögonen inte ställt in sej.. o så får jag nog vänta lite till för den 15 nov .. opererade jag bort min sköldkörtel.. och det ser ut som om den också gjorde synen lite konstig eller rättare sagt att nu ändrar sej synen en hel del .. kanske beroende på nya mediciner .,, Ja, tänk att nu är det gjort .. det som jag bävade för... Sköldkörtel operationen.. skulle ju inte göra den förrän i Januari.,, men helt plötsligt en torsdagskväll ringde en kvinna från Borås lasarett.. o frågade om jag kunde ta en återbuds tid... Jag hann inte sansa mej utan sade "ja visst kan jag det!" O vad bra sa hon, då kan Du komma på tisdag.. fniss... Det gick fort det .. o jag som hade tankar på att dra mej ur.. det hela för jag var rädd för operationen.. Det var bara att ordna kattvakt o plocka ihop lite grejer .. o så skjutsadce min syster mej till sjukhuset tidigt på tisdagsmorgonen... nej det var inte min syster .. hon skulle ha skjutsat mej men så kom vi på att sonen hennes åker ju den vägen varje dag till sitt jobb.. så jag åkte med honom... Oj så nervös jag var .. men vilken personal... så underbar..inte ett ett surt ansiktsuttryck såg jag på de dagarna som jag var där ..från tisdag till fredag.. Helt underbar personal.. och operationen gick bra ..trots att den tog drygt 3½ timma... Mår jättebra efter oprationen... och massor i kroppen har ändrat sej till det bättre ... Tur att jag inte drog mej ur .. för "tumörerna " (de var inte cancer ) hade växt ytterligare .. och nu kan jag andas ordentligt .. Det pipande ljudet från bröstet är borta .. det som andra läkare sagt var astma ..tex.. Måste också tala om att det var för mej den lättaste operationen jag gjort (förutom de timmarna närast efter operationen dåjag vaknade .. Då han episoder från mitt tidigare liv i kapp mej igen .. och det var hemskt..) Trots att jag innan var livrädd... blev det så bra och inte alls ont .. tycker jag .. Annars är detnog sej lkt här hos mej ... min lille Åskar är ute i ovädret .. jag hoppas att han snart kommer in så ka vi titta påtv .. Han brukar ligga imin säng o kolla på tv,n tills han somnar o jag , jag sitter i fåtöljen bredvid .. o det händer faktiskt att jag somnar där , jag också...fniss... Ha det nu så gott.. Kram! Foto...En hyacintgrupp som min syster Birgitta Dahlstrand har virkat.. Jag tycker den är helt underbar ..

Kommentera här: