Måndags morgon.. och det blev till slut solsken...

God morgon! Dagen började med en otroligt grå o mörk himmel... men nu lyser solen mellan molnen.. måtte den få visa sej så här under dagen .. allt blir så mycket lättare o roligare då.. Jag konstatrerar att det ä advent till helgen... Alltså ska ljusen o advensstjärnan upp.. men jag känner mej inte redo för detta ... ännu... tiden går alldeles för fort .. Jag har tex. inte städat som jag brukar .. inte .. nej ingenting är förberett.. inte ens mitt sinne .. Fattar inte hur det ska hinna bli advent både inne i huset o inom mej... Känns som om jag får hoppa över allt det där förberendande o bara hoppa in i firandet av advent ... eller också strunta i allt... Nej det sista är inget alternativ alls.. Alltså är det bara att sätta igång ... fniss... Får se vad jag gör idag Åskar är ute och för första gången på länge såg jag honom springa mot dörren.... Han har verkat så himla slö och jag har varit mer än orolig för honom... Ska nog också bli ett besök i staden under dagen.. känner faktiskt för det .. Inte för jag ska ha ngt livsnödvändigt .. men ett besök bland affärer med en massa julsaker kan kanske få mej att känna lite helgstämmning i kroppen.. . Som det är nu så fattas den verkligen.. ... Nu önskar jag Dej iallafall en riktigt go´o fin dag ... Kram!

Kommentera här: