Redan har en hel...

vecka gått sedan jag skrev... Var i tisdags o opererade båda ögonen... en operation som gick bra...kanske tom. väldigt br a.. Ser bättre utan glasögon nu på långt håll än jag gjorde med ,innan operationen.. På nära håll behöver jag glasögon ,så just nu kör jag med läsglasögon... 2,5+...men ngt starkare ska jag köpa... så får vi se om det an bli ännu bättre... Lite svårt är det att hålla sej ifrån vissa sysslor ..som till ex. dammsugningen... Halva skogen tar Åskar med sej in när han varit ute...fniss...men i helgen har han inte varit så mycket ute då han i lördags var i slagsmål... han har massor av klös o rivmärken på huvudet och runt öronen... Sonen var här i helgen o den "styggingen" skrattade åt lille Åskar för ett av öronen har en massa flikar som blivit till i slagsmål.... Igår var jag ute med honom i koppel dels för att han skulle hålla sej hemma o dels så var det ngn hundklubb eller jägare som tränade sina jakthundar ute på gärdet alldeles utanför köksfönstret ... o Åskar som blivit en riktig klump,ja, han har verkligen ökat i vikt så jag vågar väl knappt åka o vaccinera honom .. får väl tillsägelse igen att han är för tjock... han är iallafall inte så snabb o vig som förut ... Idag ska fotvården få besök av mej ,ser verkligen fram mot detta ..eftersom det är så skönt o det känns som om jag går på bomull efter behandlingen... nu känns det bara som stumma kuddar... inte alls skönt... En riktigt härlig dag i solen önskar jag Dej! Kram! Foto: Finns det ngt goáre än en liten tass ,även om den är lite skitig...

Kommentera här: