En grå o kylig torsdag...

Go´förmddag ... Här är grått o kyligt ...alltså trist väder ...går inte ut o grejar ,även om jag nu tänkt göra det idag ... ska stryka istället ... Tvätthögen har växt otroligt den sista tiden... ,förr så tvättade jag o strök tvätten samma dag... Då var det ordning o reda på käringen... fattar inte hurdan jag blivit ... drar ut på allt så länge som möjligt...Lite av farten sen förr hade varit önskvärt... degt gäller då allt som jag jag borde göra... Åskar är slö fortfarande ... men det kan ju bero på att han kommit upp i åldern ...12 år snart ... eller så är det kylan o det solfattiga vädret som sätter sina spår på honom också... Igår var jag på fotvården .. det var härligt ... o sen gick jag o kollade på glasögon priser ... Var inne på Synsam och de var ca 4000 tusen dyrare på i stort sett samma glasögon som Specsavers... Vad säger Ni... vilket ska jag köpa.. Jag lutar nog åt Specsavers.. för kan jag spara 4000 kr... o så vidare ... Ska gå igenom uppgifterna jag fick en gång till .. o se om jag hittar ngr mer skillnader ... Synsam vet jag är bra ...men... Igår sydde jag en kjol till mej o en tröja som nästan blev färdig ... Enkla modeller .. syr en del i denna enkla modell så jag har ..men sedan ska jag sy ngt mer invecklat ..som jag kan ha till snyggt de få gånger jag klär upp mej.. Vill alltid gå i jeans eller en enkel lång kjol.. Då trivs jag bäst ...Ngt som jag börjat använda o som jag trivs väldigt gott i att gå i hemma är leggings... o en stor tröja... men ut bland folk ... nej absolut inte ..det är ett hemma plagg... Nej strykjärnet ropar sej ges på mej nu ... Ha en go´dag... Kram! Foto: Ännu ett litet mästerverk gjort av min syster ...Ett motiv hon målat o sen har hon dekorerat med drivved...

Kommentera här: