Kylan tillbaka ?

God morgon! Solen skiner men det är kyligt ute -2 grader var det när jag släppte ut Åskar kl. 6.. Ska greja inne lite idag igen .. om det inte blir jättevarmt ute.. Igår vädrade jag mina sängkläder o jösses vad skönt det var att lägga sej i går kväll..Tänk vad lite som gör att man mår så mycket bättre ...till sinnes.. En renbäddad o vädrad säng... Åskar kom in nu , åt och gick o lade sej i sin stol... Så allt är som det ska, här hos mej ,just nu iallafall... fniss,... vissa saker kan ändra sej fort...eller hur? Var nog tur att jag bar in de blomkrukor jag har satt ut på altanen.. i går kväll... Kände på mej att kylan skulle återkomma,.. nej jag hade läst det på datorn...fniss... Nu börjar allt vatten sjunka undan på gärdena här utanför ... så min fantasi om en liten sjö på gärdet ...sjunker med vattnet ... Ja, jag älskar vatten... havet o insjöarna... så jag har hamnat lite galet egentligen... men jag har ju Sävån som flyter förbi ca 250 m härifrån...fniss.. men det är ju inte riktigt detsamma som det oändliga havet ... Känner sådan frihet ... i närheten av det. Likadant känner jag i fjällvärlden... en underbar frihet... Nej nog med svammel för idag ... Jag önskar Dej en otroligt skön dag ... i solen , ja, även annars också givetvis... Kram!

Kommentera här: