Nu börjar solen titta fram...

God morgon! En disig lite grå morgon ,temperaturen är +6 grader nu klockan 7.10. Idag ska min lille bil besiktigas... uja ,uja, men den kommer ju direkt ifrån verkstaden... ja, nästan iallafall... ...fniss...Jösses vilken skillnad det var när jag drog handbromsen... nu fungerar den verkligen.. Min konstiga förkylning som knappt varit förkylning utan bara en fruktansvärd hosta .. har börjat ge sej ... Jag har nu druckit en pressad citron med lite svart vinbärssaft o hett vatten varje morgon... och jag tror på detta .. Har aldrig haft en förkylning med bara hosta ... Det ska bli sol idag ...så jag fortsätter väl i sakta mak med altanen... men vissa växter får jag nog ligga lågt med .. Kylan kan ju komma tillbaka... fniss... Vågar knappt tro att våren ska stanna... Åskar har varit ute i natt ,nu ligger han o trynar i fåtöljen... men han är nog snart på gång igen... När han ätit då han kom in så ville han ut igen... men jag hann inte till dörren förrän han ångrat sej o han gick in o lade sej... Han kom nog på hur trött han var ..fniss... det såg iallafall ut så. Jag måste ha en väldigt liten diskbänk ..eller så förökar sej disken under natten...Nej, tyvärr så är det nog inget av det som stämmer ...det beror nog på att jag var slarvig igårkväll och inte plockade i ordning där ...skulle plockat in den rena disken från diskmaskinen o satt in den smutsiga .. men glömde helt bort det ... eller struntade jag i det ... fniss... Tom är inte diskbänken iallafall... men nu får det stå tills jag kommer hem från besiktningen... Bäst att jag gör mej i ordning för dagens äventyr.... så jag inte missar ngt av dem... Ha nu en go´o bra dag ... Kram! Foto: Liten Åskar hjälper till...

Kommentera här: