Regn, hagel och åska!!!!

God morgon! Regnet o haglet vräker ner ..ja, i olika omgångar förstås.. Åskan går o det blixtrar från olika håll över granarnas toppar.. Mörkt är det också ...men tänk att nu bryr jag mej varken om regnet ,haglet eller åskan ...tycker det är skönt... för det blir ju snart solsken igen...Hoppas jag iallafall...fniss.. Åskar han har struntat i att gå ut nu på morgonkvisten , han har det nog goare i sin stol där han ligger på en liten får fäll... nej ingen äkta.. utan den är syntetisk... så smutsig som han alltid är .. så får den bli oäkta..fniss.. Idag ska jag ägna tiden åt symaskinen... Känns väldigt passande när vädret är sådant här... Tänk vad grönt allt kommer att bli efter detta regnet ... allt som växer får en rejäl skjuts framåt... Kanske är gärdet snart grönt här utanför igen... Härligt ...Hoppas att Du också får en härlig dag .... och kan hitta på ngt roligt att göra ...Kram! Foto: Denna burk med "gubbar" fick jag av min syster Birgitta för många år sedan vid ngt lämpligt tillfälle ,fniss...Hon var påhittig redan då... Hon har tagit strumpor (småbitar) lagt i ngn fyllnad ,knutit vid lämpliga ställen o satt på ögon... Hon kallar den "Gubbar på burk." Den står här i köket hos mej..

Kommentera här: