Ny vecka!!!

God morgon ! Lite mulet idag o lite kyligare ..men det betyder inte att jag sitter inne vid köksbordet o skriver , nej då det är bordet på altanen som gäller iallafall... Tomhetskänslan inom mej bara växer o växer ...jag vet ju varför, så jag jobbar med det hela tiden... men... det är fa´n mej inte så lätt ... Ska idag gå igenom min tvätt som jag sparat på hög o tvätta det väsentligaste ..om jag nu kan få ihop en full maskin...... ... Jag är så glad åt min kaktus som blommar just nu...Har bara sett 3 knoppar på den men idag blommar det 6 st underbara stora blommor ...Förra året hade jag kaktusen full av blommor var nog 16 st på en gång om jag minns rätt...Mina vänner var här i lördags o jösses vad roligt det var ... Fick en underbar blomma ,en sådan där stor kruka med små ,jag tror det är astrar ... i gult o höstfärgen lite brunorange ... så jätte vacker ... Åskar ja, inte får jag glömma honom..fniss... Han har varit ute den mesta delen av natten... o nu en stund var han med mej här på altanen, men det var nog ngt som var betydligt mer spännande än var matte var ..för han försvann ner åt vägen i en lunkande takt... Lunka är nog rätta ordet när han är på det humöret ... se, det går inte fort ... o det är ju tusen saker att lukta på o betrakta ..i all synnerhet om det kommer en liten fjäril flygande ... då kommer hans lilla tass upp i luften ..men han hinner inte med fjrilen .. så han står till slut med "lång nos" o tittar långt efter den..Jag hoppas detta väder som är nu stannar hela dagen... jag njuter av den svala vinden... det är helt enkelt underbart ... Ha nu en bra dag ... o ch jag hoppas att även Du kan njuta av vädret.....

Kommentera här: