Söndag , o lite regn....

God morgon! Solen skiner just nu ..men tidigare har det regnat .. rätt mycket ser det ut som ...Jag vet inte hur mycket för både jag o Åskar har sovit hårt o länge... Åskar har i allafall traskat ut och jag har druckit mitt morgonkaffe ,men så kom den vanliga procedurenn att jag lade mej igen en stund tills värkpillet tagit tag i kroppen min..och gör sin nytta... Började stryka i går och ska fortsätta med det en stund iallafall..o sen skulle sonen titta hem en kortis ..för att hämta sin kajak .. Idag ha jag fått sättapå värmepumpen nu på morgonen... Har blivit bortskämd med den värme som varit under sommaren.. så nu ,nästan, fryser jag när det är 20 grader inomhus...fniss..men det var bara 17 grader när jag vaknade och ändå hade den stått på ca halva natten.. Jag njuter av varje sekund ... tycker hösten är såvacker ... o igår när jag var ute såg jag min enda Ljungplanta på tomten ... och den blommade .. lite glest mellan blommorna men jag trodde inte den skulle blomma efersom det varit torrt..Plantan är vild och visade sej två år efter att tallen blåst omkull..Precis på det ställe där tallen stått...Älskar ljung.. Här växte väldigt mycket ljung för 45 år sedan då vi byggde här...och det var så otroligt vackert .. Sen måste jag ta hand om äpplena ... tycker de är lite beska i år o torra . men ska koka lite mos så får vi se om det blir bra ... Annars får älg o rådjur dem och kanske fåglarna om de finns kvar lite längre fram.... äpplena alltså... Nu ska det strax duschas ..o jag ska liksom börja dagen... Ha nu dett så gott och jag önskar att Du får en riktigt vacker o mysig dag ...Kram... Foto: Denna lilla pysselgrej gjorde jag för många år sedan... Den är inte vacker men betydligt finare i verkligheten än här på bild... O kan Du tänka ,att dn tår mej så nära och jag älskar denna lilla groda .. trots sin fulhet.. Så denfinns påmin vägg i köket ...Man också tycka om mindre fina saker ...

Kommentera här: