Morgonen är grå!

God morgon! Hade satt mej i "bara " adventljusstakens sken vid köksbordet , kaffet var uppdrucket o jag tänkte skriva ngr rader här... men se ljuset var för svagt o jag var tvungen att bryta det mysiga .. med att tända lampan över köksbordet ..ok... det är ju mysigt ändå...men...fniss... Sovit gott i natt med min lille fyrfota krake i arbetsrummet ... Han började nog redan må bättre sent igår kväll.. för det var intressant med det som var på hyllorna igen... det var bara att förpassa honom in i arbetsrummet ... Jodå, jag har dåligt samvete för jag gör detta men dels så skulle jag inte få sova o dels så skulle jag få skaffa ,köpa, nya saker att ha på hyllorna.. Han är nu ute på en morgonpromenad... Såret verkar mycket bättre ..luktar inte alls så dåligt som igår... Tacka vet jag kolloidalt silvervatten... Jag tror det kommer att gå bra utan besök på djursjukhuset...Jag hoppas verkligen det ... för det är inte det populäraste stället att åka till... Nu för tiden blir det starka protester ... När han var yngre tyckte han det var roligt o intressant ... nu vägrar han att gå ur transportburen när vi kommer dit . Inte ens om man ställer buren på ända ...Han håller sej ändå fast i den på ngt sätt... Idag hade jag tänkt ta ner julgranen...!!! Ja, jag gör det ändå, trots att sonen o jag bestämt att inte ha ngn klädd gran i år ... Det kan ju inte få bli jul utan gran ,kände jag igår....Det är det enda som är planerat för dagen... Önskar Dej nu en riktigt härlig tisdag...Kram! Foto: Syrrans alster ... virkade hyacinter ...

Kommentera här: