Brrrrr...iskallt både ute o inne...

God morgon! Skrivit ett långt inlägg men det är uppe i rymden ngn stans .. tror jag , ... Beklagade mej för den bistra kylan ...Minus drygt 20 grader var det ute när jag kom upp och +13,5 grader inomhus ...fy katten... Värmen inne kan jag ju åtgärda (har gjort det nu) men ute det rår jag inte på ..fniss... Till råga på allt så fungerar inte termometern på utomhusskalan längre heller... den gick sönder när jag skulle liksom nollställa den. Tror inte heller bilen startar idag så jag kan köpa ny termometer... får väl kolla fram på dagen... Vackert är det iallafall att titta ut genom fönstren .. I natt var det krig här ...mellan Åskar o mej ... det var -17 grader när han ville gå ut ..o då fick han inte gå ut för mej... vi höll på länge här men till slut orkade jag inte springa efter honom o rädda det som fanns kvar på hyllorna här ...så jag stängde dörren om honom ..
så han fick härja i arbetsrummet om han ville... men då blev det tyst o stilla här i huset ... men min sömn blev ju inte den bästa efter att ha stängt in honom.... drömde att jag jagade katter o stängde in varenda en... till slut vaknade jag och gick och släppte ut honom ... o då kunde jag gå ner i varv o slappna av... nu har vi öppnat alla dörrar på nedervåningen... men herrn har backat o gått in igen när den kalla luften nått honom och just nu har han gått o lagt sej för o sova... O vad ska jag då hitta på i dag då? Har massor att göra men ska ta det riktigt lugnt iallafall... För senare i veckan har jag saker jag ska göra varje dag ... läkarbesk o så ... De verkar aldrig ta slut... fniss... Men just nu ska jag njuta av en apelsin... fniss... Ha nu en riktigt bra dag .. även om det är kallt om näsan när Du tr Din promenad ...Kram!

Kommentera här: