Snön vräker ner ...

här i Alingsås... Det ser ut som om man spritsat rejält med grädde i hela trädgården..fniss... Jo, jag är vaken ..trots att klockan inte är mer 5,30... För en gångs skull var jag pigg när Åskar ville gå ut ..och han har varit ute i nästaan två timmar... o just nu ville en fyrbent snögubbe komma in... Han brukar inte gilla snön men sprang hur lätt som helst ut i det täta snöfallet .. förmodligen hade han hört en annan katt eller ngt annat djur utanför huset. Helgen har varit otroligt lugn...med bara en oro..o det är för sonen.. Han har jobbat varenda dag sen den 8 Januari ..till långt fram på nätterna ..vardag som helg ... Han är så genom trött nu så jag är faktiskt rädd att han snart går in i den berömda väggen ... Jag tror han sa i går kväll att var ca 80 arbetstimmar kvar ... Usch o fy... Lite är hans eget fel då han förmodligen hade kunnat säga nej... till detta arbetet ..men... Han brukar då inte ha svårt för att säga nej... men varför hantog detta jobbet vet jag inte .. Själv har jag aldrig kunnat säga nej.. o han borde ju titta på sin egen mamma ... Vad för stor arbetssituation gör med människan.. det finns även andra i hans närhet som råkat ut för förstor arbetsbörda ... Nej jag får sluta älta detta o istället försöka ställa upp så gott jag kan för honom... Nu ska jag iallafall sätt aigång o stryka... Så ha en riktigt go´vinterdag ..Kram!

Kommentera här: