Strålande solsken!!!

Go´middag! Solen strålar o visst borde jag gå ut... men eftersom jag aldrig hinner med vad jag bestämt göra under en dag så vet jag inte om jag kommer mej ut idag ... fniss.. Fick inte ens in lite ved igår för ryggen sa verkligen ifrån o det är baske mej likadant idag... fattar inte varför den protesterar nu . Vädret är ju det inga större händelser i mer än att temperaturen varierar alldeles otroligt ... Kanske är det de´det beror på .. Ja, ja.. inget att bekymra sej över , det går väl bort rätt som det är.. Har ju massor att göra inomhus som jag kan göra i sakta mak... He,he..det var det dagliga gnället ,lovar, det ska inte bli mera... Åskar är jättemattemammig idag ... han följer efter mej precis vart jag går... på både gott o ont ... Har varit nära att trampa på stackarn när jag gått här o dammat...ska sedan dammsuga o torka ett par golv ...sen får det vara bra med städandet ... Idag står det paj ,köttfärspaj på menyn... Jag gör en stor rejäl en o så fryser jag ner bitar av den ... Paj är jättebra att ha färdigt i frysen tex om sonen dyker upp utan att jag vet om det i förväg... Han är alltid hungrig när han kommer av ngn konstig anledning... fniss... Jag fattar inte hur mycket han kan fåi sin lilla kropp ,för stor är han inte ... men han kan tex äta en ,fniss, flera tallrikar med mat ..lika mycket som jag äter till middag under hela veckan kan han sätta i sej till en middag.. Jo, det är sant o jag fattar ingenting... Men kanske är det så med karlar...' Är det inte underbart att det är ljust så länge på dagarna nu, Jag njuter som bara den av det ... blir helt enkelt så glad att jag får mer enegri ... men ändå räcker inte dagen till... beror kanske på att jag sover längre nu för tiden på morgonen än jag gjorde förr... I natt somnade jag inte förrän efter 3.30 o då sov jag ju länge på morgonen.. Nej ... här avslutar jag mina krumelurer för idag... med en snarkande Åskar bakom ryggen... Ha det nu skönt o gör inte som jag utan ut i solskenet... Kram! Foto : Otto, Åskars bror är här i bustagen .. (han var liten) En tom potatispåse var en av favorit leksakerna...

Kommentera här: