Vinter ,!!!

Var ute en liten sväng... o herre min je..,vad kallt det var..-9 stod det på termometern men det kändes som minst det dubbla. Inte ens Åskar ville gå ut ... Han gick ut genom entre´dörren.. o sprang som om han hade eld i baken ett kvarts varv runt huset oställde seji lä för blåsten o "ylade" tills jag hade hunnit dit för att öppna grovköksdörren..Nu ligger han o sover Nu har det börjat snöa här..ojag har inte tänkt att sätta näsan utanför dörren mer idag , absolut inte.. Raset av byggnadställningen i Götebor..kunde fått enorma följder ... När de sa det på radion ... tänkte jag av ngn anledning genast på den svåra spårvagnsolyckan där för ett antal år sedan .. som förorsakade att 13 människor ( tror jag det var) förlorade livet... o jag befarade att det skulle bli ngt liknande här... Tack o lov så verkar det inte ha blivit ngn som kommit till skada... Änglavakt är mitt enda ord...Nej , ska jag äta middag så får jag väl laga den..fniss.. Ha det så bra o hoppas du får en skön kväll...Kram! Foto: Sonen o jag för ca 44 år sedan..

Kommentera här: