Både nutid o dåtid....

Hej! Tar mej fem minuter ..fniss.. har varit igång sen 6 i morse ...Åkte in till lab. på sjukuset , då jag fått kallelsee med "order " om att ta prover .. från två läkare .. per brev... När jag så äntligen kom in.. så var frågan..Är du fastande .. och du åt väl ingen mat igår som innehöll kalk... Jovisst gjorde jag det .. för ingen hade sagt ngt om att jag inte skulle det och inget stod det i breven... Sköterskan ringde Borås lasarett... Jo, jag måste vara fastande.. osv... Jaha, bara att gå ut därifrån o åka hem... får göra om försöket i morgon om jag kommer ut till stora vägen ,ja "de" har ju lovat massor med snö... Sjukvården är bra när den fungerar o för mej har den gjort det vid de allra flesta besöken.. Men idag ville det inte funka... lite sne´blev jag ... för sängen är go´på morgonen.. tycker jag. Sen håller jag på o fixar o donar i mitt arbetsrum.. blir nog aldrig färdig där så jag kan sitta sy med gott samvete... Har också fixat med pengar till Djurens rätt istället för blommor till Jannes minnesstund.. Han var så mån om alla djur .. så detta känns mycket bättre än blommor... vilket jag vet han tycker är bortkastade pengar.. o jag kan väl i viss mån hålla med honom... även om jag blir otroligt glad om jag får ngn blomma ngn gång... fniss... men det ska vara men´s jag lever .. sen vill jag ha dem till ngt katthem.. eller utsatta barn.. ngn stans i världen...Ja, det var lite från lilla mej.. som ska fortsätta bland tyger o garn... Ha det nu riktigt bra .. Kram! Foto : Blir nostalgisk , Det är ngr år sedan fotot togs...mina två systrar o jag tillsammans med mamma... det är närmare bestäm 42 år sedan.. om jag minns rätt.

Kommentera här: