Frdag den 13 /7 -18

God morgon ! Sitter på min älsklingsplats på altanen... Har suttit här sedan 6.30.. Ja, morgonen går sakta här ..fniss.. i allafall tar jag det väldigt lugnt o njuter av den friska luften ..Ja, för på morgonen går det att andas...men redan nu börjar det kännas lite kvavt ... En liten ,liten regnskur kom det i går på början av kvällen... Jag märkte det inte förrän jag kände det på lukten .. och då när jag tittade ut var trägolvet på altanen vått...Idag är det 40% chans till att det blir lite lite regn.. o det hoppas jag på .. Inatt har Åskar varit ute nästan hela natten, är nog bättre för honom att vara ute nattetid o sova på dagen... Han verkar betydligt piggare när vi gör på det viset ..Nu ligger han o sover på en bänk här på altanen... Igår när jag satt o tittade på tv..så hade jag dränkt en kompress i koloidalt silvervatten som jag virade runt min onda fingertopp... O tro mej eller ej.. Idag är fingret nästan bra ..Det stänar lite i fingertoppen .. men det gör inte ont ..o inte det minsta svullen ..o inte farligt blå är den heller ..Alltså det här koloidala silvret är verkligen en underbar "grej".. Tack vare Janne så började jag använda detta ..Tar jag det när jag bränt mej på elementen i ugnen,, vilket jag gör varje gång jag använder ugnen..fniss.. Så svider det inte o blir knappt ngt märke alls... Toppen ..Kommer aldrig att vara utan dettta igen.. Pröva... Nej ,Hur skönt jag än har det här i min lilla hörna ,så kallar ju dagens sysslor på mej... Kanske hörs vi senare idag ..annars i morgon bitti.... Ha en go´dag ..men ta det lugnt...Kram!

Kommentera här: