Normal temperatur, är vanliga svenska sommaren tillbaka ... ?

Go´förmiddag ... Ja, sömnen infann sej inte före 5 i morse ...det var då jag kommer ihåg att jag tittade på klockan sista gången...Tankarna for fram o tillbaka .. men till slut lurade jag både tankar o John Blund... När jag satte mej här på altanen för en stund sedan var det härliga 22 grader ...Behöver jag tala om att jag verkligen njöt ... första normala temperaturen i sommar ..känns det som. Molnen o solen tävlar om att ta sin plats på himlavalvet ...o det efterlängtade regnet låter vänta på sej... Idag har jag en hel del att stå i .. Här var ju folk ett par dagar o sen har jag bara gjort lite de sista dagarna ..så det finns en hel del att röja upp...Måste in till stan o köpa soppor.. Ska koka soppa själv för det blir betydligt billigare ... men jag räknar detta som ett nödfall..fniss..Det verkar mer o mer som jag får gå över till flytande mat ...men vad gör det ..finns mycket gott där också att hämta..Sen en som behöver mera mat är Mr.Åskar ... Har vi tur så räcker det tills i morgon då "vår" affär öppnar .. men jag vågar inte chansa så det får bli den andra affären som har öppet idag . Nu gick Åskar ut på en tur , värmen är ju inte så betungade idag ... o då är mattemamma snäll.. o låter kisen gå på sin morgonrunda om än dock sent... Nej jag kan tala om att han varit ute sedan ca 5 i morse ,innan jag somnade släppte jag ut honom... men nu sen jag kom upp har han iallafall varit hemavid hela tiden...Nu ska dagen börja här hos mej ... så jag avslutar mina krumelurer här med att önska Dej en riktigt härlig söndag ... o massor av regn...fniss...Kram! Foto: Min systers blåbärskorgar som hon målade för en massa år sedan... Även de är jättefina tycker jag ...

Kommentera här: