Sol,sol, sol!!!

God morgon! Ja, idag var morgonen mycket bättre än gårdagen ... Så otroligt skönt ... Just nu är det väl bara ont ifrån fallet härom dagen... Värktabletterna gör sitt jobb .. Men det är mycket konstigt Åskar går ut på nätterna ,korta stunder..o är med mej hela dagarna ,... Har nu suttit på altanen med mitt kaffe ..en bra stund... o ska strax sätta igång med dagens sysslor ..Ja , de enkla ...o så ska jag låta bli att klättra vare sej på pallar stegar ,stolar eller bord... fniss...Jag lovar ...Dagen ska fördriva hemma .. så ngr små stunder framför datorn lär det bli...Tänk en sådan här sommar kommer jag inte ihåg att vi haft sen min barndom...-50-talet , Kan det stämma...? På den tiden kunde jag inte svettas utan när jag blev alldeles för varm så kräktes jag ... Tack o lov så har det ändrat sej nu på gamla da´r... Alldeles stilla är det ...och tyst... det är bara ett flygplan på väg till Landvetter som jag både ser o hör ... Ngt som jag verkligen förundrat mej över denna sommar är alla fjärilar ... men de är bara gula ? Massor av gula fjärilar leker varje dag utanför altanen.. var är de som har sådana underbera mönster .på sina vingar ? Är det ngn som vet ... En sak till som jag är som ett frågetecken över . Det är att de ska ta bort alla Lupiner , för Lupinerna tränger ut Blåklint o prästkragar ... Men vad jag kommer ihåg så har jag då aldrig sett en lupin i sädesfälten !!! Det är väl där både prästkragar o blåklint växt till största delen .. Det var där jag plockade dem i stora buketter när jag var liten... Skyll i stället på det som jag tror är de verkliga syndarna ...Alla gifter som som sprids på åkrarna ... Finns ju inte ett ogräs i åkern nu för tiden ...inte heller en blomma...Ja, nu har jag ifråga satt dem som bestämmer igen... men jag tycker de säger lite dumma saker i bland ... Ja, det gör jag också men förhoppningsvis så påverkar inte mina "grodor" hela samhället ...Ha nu en härlig dag ... Kramar om Er allihop.... Min ängla katt Otto!

Kommentera här: