Vattnet sinar.....

God morgon!Ännu så länge ett underbart behagligt väder... Vi, Åskar o jag sitter ute på altanen som vanligt ... o njuter av det underbara som finns runtomkring oss.. Kanske borde jag inte vara så lugn o så ..för nu tror jag att vattnet har sinat i brunnen här o vad ska jag då hitta på ... Än så länge kan jag väl kanske få duscha o så hos mina systrar ... men vatten till toan måste jag ju ha,,, Kanske finns det vatten i en trädgårdsbrunn vi har här på tomten men det är ju stillastående o är säkert en otrolig odör på ... men att använda till toan får ju det fungera ...Så lite bekymrad är jag faktiskt... Idag ska jag i sakta mak börja städa ..min fd svägerska kommer hit påbesök... Jag tycker det ska bli så jättetrevligt o är så himla glad för att vi fått kontakt igen...efter så många år minst 35 år sedan .. ja, hon var ju här mellan jul o nyår .. o då bestämde vi detta .. och jag har sett fram emot det hela tiden sedan dess... Lite ledsamt är att de två vackra björkarna här utanför altanen..är allt annat än vackra nu De ser så ledsna ut ..löven håller på att torka.. och faktum är är att de redan börjat falla av... o allt detta i Juli månad ... Förr om åren var ju allt bara början på sommaren vid denna tiden.. nja kanske med lite överdrift ..Det knastrar i gräsmattan när man går på gräset .. Tycker det känns obehagligt ...Ska aldrig mer gnälla på regnet ... fniss... Hur länge kommer jag i håg vad jag skrev nu tro...fniss.. Jag är emot papperstallrikar o liknande ..men det blir nog att inhandla lite sådant .. för att köra diskmaskinen det är väl inte att tänka på ... Även om den drar mindre vatten än när man diskar för hand. Det har jag i allafall läst ngnstans.. Nuska jag sätta i gång maskineriet här så jag avslutar med Ha det riktigt gott o bra ... o så KRAM till den som vill ha,,,!

Kommentera här: