Midsommar dagen...

Nu sitter jag här o kan inte annat .. Nej jag skojar... Det finns mycket jag skulle kunna göra men jag har ingen lust helt enkelt... Midsommaraftonen var sonen o hans kusin Björn uppe vid Anten med sina kajaker ..sonen kom hem när klockan var var mitt i natten... De hade visst haft det jätte skönt.. De hade haft det jättetrevligt o suttit vid sjön o ätit sill o potatis... Min o Åskars kväll var också bra .. han låg i min säng o sov och jag satt o pillade med datorn.. Idag när jag vaknade mådde jag inte alls bra... så det blev en mycket sen morgon ... nej .. jag hade inte baksmälla.. ett glas vin igår kväll det var allt.. o inte har vi druckit en snaps ännu .. den flaskan är oöppnad... för nu tog sonen bilen o kajaken och åkte upp till Anten igen ..Denna gången tror jag han skulle åka ensam..o jag sitter här med datorn igen...En gång närjag var uppe tidigt i morse for bonden igen på åkern o besprutade potatisen ... andra gången på två veckor , det är ju inte klokt .. Nej det är baske mej slutköpt med vanliga potatisar det blir bara ekologiska hädanefter.. Alltså har Åskar inte varit ute lös idag . Nu ikväll tog vi en promenad o han gick så fint i sitt koppel .. så nu fpr vi se om han klarar sej från att bli slö o konstig .. Sitter här o funderar på om jag skulle våga dricka en mugg kaffe . Det blev bara lite lite kaffe i morse .. he,he,, jag rkade spilla ut en mugg över den finaste duken jag har ..En duk som min syster Gunilla virkade för många år sedan ..o jag tycker denär så vacker ..stor är den också ..täcke hela köksbordet ..Ska fota den vid tillfälle men jut nu ligger den i smutstvätten.. Nästan alldeles vindstillautanför fönstret ... Det ser skönt ut .. faktiskt... Ha det nu så gott..Det ska jag ha , för det blir kaffe ,det bestämde jag nu .. Kram!

Kommentera här: