Glad Påskafton!

Vaknade till ett underbart solsken... men det är fortfarande väldigt kallt på morgonen....Igår när jag var ut på balkongen för att känna på vädret ...var det helt underbart .. men jag vågade inte sätta mej därute eftersom jag hade en enorm värk .. så det blev sängen istället... Vet inte om det blev bättre av det ..fniss.. Kanske bättre jag varit igång... Idag ska jag iallafall försöka vara igång hela dagen... Sonen kom inte igår på min inrådan.. jag tror att jag inte orkat med att prata så mycket ... Men idag dyker han väl upp jag ska ringa till honom lite längre fram på dagen har jag tänkt... Långfredagen var ju alltid så otroligt lång o tråkig när jag växte upp.. ja, det var väl den för de allra flesta .. men igår då jag låg den mesta tiden av dagen ..gick den fort som bara den... Det är underligt tycker jag ... När jag inte gjorde ngt alls.. så förvann den i ett huj... Här blir inte så mycket mat o pyntande som förr om åren .Det blir verkligen en lugn påsk... Har gjort det så precis som jag vill ha det för en gångs skull... Jag har faktiskt bara tänkt på mej till denna helgen... .när det hjäller pynt o mat.. Hatar att behöva slänga rester ...därför finns det inte så mycket i kylen idag... Åskar är ute ... på sin morgonrunda... Igår låg han mest hela dagen på altanbordet i solen .. han tyckte nog det var skönt i värmen ...för varmt var det mitt i solskenet ...o så kanske åldern (12 år) tar ut sin rätt... Han kanske nöjer sej med att vara hemma lite mera... Nu önskar jag Er alla en riktigt Lugn o skön Påskhelg... Kram! Foto..Minsysters Påsktårta ..Virkad på frihand av henne...Finns alltsåinget mänster (tyvärr).

Kommentera här: