Igår var det vårens varmaste o skönaste dag ,här i Alingsås....

God morgon ! Här har varit en underbar morgon på flera sätt.. Vaknade o solen lyste och himlen var så vacker ... men det var då de´.. nu är det mer grått väder och en himmel som ser ut att komma med snö..Men det är vackert iallafall... Lite kallare idag än i går... Igår var nog "vårens" goaste dag.. Blev genomsvett när jag promenerade efter posten.. Åskar tyckte nog att dagen var härlig ..för han gick ut vid 8.30..och kom in vid 18.30..så han tog sej en heldag ute.. Men på min promenad efter posten såg jag honom... Rätt som det var dök han upp vid min sida bakifrån... han verkade trött o ville inte ens ha ngn klapp o för ovanligeternas skull hängde svansen rätt ner... Han gick med till brevlådorna , vände o följde med en bit hemåt ..men rätt som det var fick han eld i rumpan o rusade iväg åt ett annat håll.. Sen när han kom hem var han hungrig .. som en varg..är klart o när han varit ute så länge brukar han kräkas när han ätit ..han slänger väl i sej maten för fort ... Denna gången fick han små portioner, så vi höll på länge o väl med maten ..men vi lyckades klara det utan kräkningar.. Själv mådde jag pyton i går eftermiddag ..fniss... Trodde jag skulle få världens influensa eller förkylning... Hade ont halsen ,hostade nös, kroppen värkte ,ett öra värkte .näsan var tät o rann..och jag kände mej febrig... så det blev sängen ganska tidigt ..Uj,uj.. vad eländig jag kände mej..Tänkte att det var typiskt eftersom jag på dagen hade ringt till en väninna o sagt att jag vill hälsa på henne o det skulle bli idag ... Så det är ju som det brukar ,tänkte jag .. Kan Du tänka , när jag vaknade i dag mådde jag bättre än på länge !!! Fniss... Ja , det är bara sådan jag är .. har världens förkylnings symtom , på eftermiddag ,kväll.. o sen är de puts väck dagen efter ... Är ju väldigt bra med så korta förkylningar ...fniss...Nu ska jag göra mej i ordning o till stan o handla o hälsa på Dej , Britt Marie. Åskar ville ut men han får snällt stanna inne tills jag är hemma igen... Ha nu en bra dag ..alla kära vänner .. Kram! Foto: Ängla katten Otto firar Påsk!

Kommentera här: