Vaknade med en ledsen tanke.....

God morgon på Er alla... Snö o minus 12 grader ... Här tycker jag inte att snön är värst ,utan kylan... Spänner mej så in i vassen när det är kallt så då tycker jag det är ännu kallare... Har alltid gillat kyla ... ja, det vill säga förr.., tyckte luften kändes renare då ..men nu för tiden känner jag mej som en riktigt liten en o kryper i hop i kylan... O vilken hemsk tanke jag hade i morse precis när jag vaknade .... Borde inte skriva den här egentligen... blev rädd för mej själv..Men mycket breror på min så kallade ekonomi...fniss... Tänkte" här går jag bara för att vänta på att få dö" ..."kan ju inte göra ngt alls för jag inte har ngr pengar ..." Det kändes så bottenlöst.. o riktigt ... Men mitt, jag, sa till mej själv ,med en gång ... Nä, nu får Du allt ge Dej,så mycket som det finns att glädja sej åt ... o så började jag räkna upp för mej själv en massa saker ... Blev livrädd för tanken ..för innerst inne vill jag ju alls inte dö.. Jag är rädd för den dagen... Vilka tankar man kan få...men jag gick direkt in tillsymaskinen o satte mej... o gjorde lite "jobb" där o med en gång kändes det bättre... Tack o lov för att jag har min symaskin ... även om jag bara använt den det sista till att laga o sy färdigt ... Nu ska jag iallafall göra mej i ordnig för dagens sysslor... och dem ser jag gram emot så inga dystra tankar finns kvar ... men på ngt sätt måste jag få ut dem o det blev här ...Ha det nu gott .. i kylan ...Kram!

Kommentera här: