Lite svalare idag ,kanske?

God morgon! Solen skiner idag också... Igår kom en liten regnskur här .. och åskan mullrade på långt håll... Innan det hade jag varit tvungen att gå o lägga mej o sova .. vad jag än sysselsatte mej med så höll jag på att somna ... Efter regnet blev det betydligt bättre men då var det ju tv dags när jag vaknade till...Hade ingen betydelse att jag sovit på eftermiddagen... Jag sov i natt i allafall... men kom upp lite tidigare i morse .. o lite lättare ... Har en hel del att göra idag ..men inte förrän i eftermiddag... ska bla. hjälpa Gunilla ,min syster .. Här är lugnt o skönt ..bara Åskar som har en hel del att säga ... lite svårtytt bara ...Det är Mjauoo högt o lågt om vart annat... men det är inget sådant mjaou så jag tror han har ont, nej han är bara sällskapssjuk... Är det ngn mer än jag som tittar på "Hem till gården" Förr var det en härlig känsla att titta på det vad jag kommer ihåg..var det en otrolig samhörighet i byn... Nu tycker jag nästan alla är fientliga mot varandra ..o ljuger o har sej ... men ändå tittar jag .. Jag kan helt enkelt inte sluta... Människan är märklig..eller är det bara jag som är så förbaskat nyfiken ..så jag inte kan sluta titta... Tycker ibland att serien har spårat ut... men se då vänder det plötsligt o blir riktigt snällt o intressant o då kan ju jag absolut inte sluta titta på den... Ja, ja, inte ska jag ömka mej över detta ... Har jag inte större bekymmer så kan jag lägga ner gnället ..eller hur. Nu väntar duschen på mej o det ska bli skönt att vakna ordentligt ... men innan det så önskar jag Er alla en skön dag .Å du om det regnar tacka o ta emot det är både skönt o behövs i naturen... Ha en riktigt go´o fin dag ...KRAM! ... Foto: Nu börjar denna kaktus åter att få knoppar ..ska flytta ut den på altanen.

Kommentera här: