Mor och Fars bröllopsdag..

Go´förmiddag ! Senare o senare vaknar jag.. men jösses så gott jag sover på morgonen...så det får helt enkelt vara så...Njuter en bra stund efter jag vaknat av det lugn o den ron jag känner när jag vaknar så här sent... men det skulle inte vara dumt om jag hade lite energi på kvällen istället ... Då blir det bara tv,n eller att jag tittar på ngt program på Datorn(tvplay tex) Dagen blir så kort på detta sättet .. Härligt väder idag också... Vad glad o nöjd jag känner mej... o det är nog många som har denna känsla efter den vinter som vi upplevt.. Åskar var ute i natt en stund .. men efter han kom in sov vi gott ,han låg vid mina fötter ..Så han gick upp samtidigt med mej... och nu är han ute igen... Igår fick han fästingmedel i nacken ... Hade tänkt att plocka alla fästingar på honom... Har nog alla fässtinghjälpmedel som finns i handeln.. men lyckas klämma ihjäl fästingen på honom ändå... Så det fick bli det här ... Har läst att det går att hälla flytande tvål på en bomulls pad.. o sedan lägga padden på fästingen .. men har inte prövat det ännu.. Får se om det fastnar ngn fästing på honom nu ..då ska jag pröva det ... Nu för tiden har jag en liten härlig värd omkring mej... Händer inte så mycket ... men vill jag ha mer omkring mej går jag bara till datorn...Tänk vad bra vi har det idag... Även om jag tycker om att vara en hel del ensam så är jag i grunden en mycket social människa... och det hade jag inte klarat utan dagens hjälp av datorn..är så lycklig över att datorn finns... Så många goda vänner jag fått på så här sätt... o så många jag tänker på av Er under dagens lopp.. Tankar som .. Hoppas att hon, han , inte har för ont, hoppas att hennes ,hans besök hos barnbarnen blev lyckat osv...Blir lite sur på mej själv när jag upptäcker att jag blandat i hop ngr ...som fått barnbarn som de inte har ...fniss.. För sådana misstag gör jag dagligen...Men vad gör det egentligen ...för jag kommer ju på det rätta ..till slut... Nej nu får du ha en riktigt fin söndag ...Det ska jag ha.. Förresten idag är det mors o Fars bröllops dag ... 1944 gifte de sej i Hols kyrka alldeles utan för Alingsås ... Mellan Alingsås o Vårgårda närmare bestämt... Kram! Foto: Mina älskade föräldrar..

Kommentera här: