Första nov. är grå än så länge...

God morgon! Hur mår Du? Jag hoppas det är bra... Här hos mej är det bra.. bara det vanliga o det räknar jag bort ... Var uppe 6.30.. drack mitt morgonkaffe åt min macka o tog mina piller . Helt plötsligt hade jag lagt mej i sängen igen...fniss men den stunden jag sov ,känns som om den var jättebra... Kändes så bra att vakna o gå upp nu... I går eftermiddag när jag kom hem från Vårgårda så fick Åskar avmaskningsmedel.... Denna gången gick det jättebra att få i honom det ....men det var varken mitt eller hans verk .. för nu hade de lagt in köttsmak i hans piller ....Jag la det under hans mjukmat o han åt allt som fanns i skålen... Förr låg bara detta lilla piller kvar ... eller så rörde han inte maten om jag mosat det i maten.... Återstod då bara att försöka stoppa det i munnen på honom o få honom att svälja ... o det kan jag tala om var inte det lättaste...fniss... I natt fick han inte gå ut ..för han blir påverkad av detta piller ... Slö o konstig ...så till slut fick jag stänga in honom i arbetsrummet .. där lägger han alltid lägger sej o sover ... men i övriga huset där klättrar han runt o trillar ner o har sej ... När jag sedan vaknade i morse o öppnade dörren så kom han pigg o som vanligt från sängen som står där ... Nu är han inne igen efter en morgonpromenad över de plöjda åkrarna ... så såg i alla fall tassarna o magen ut när han kom in ...fniss... Jo , jag åkte till Vårgårda o handlade i går ... Roligt på sätt o vis , men jag kommer inte att göra det ofta .. Träffade på ngr gamla ungdomsvänner o det var ju väldigt roligt ... men i övrigt så trivs jag bättre i affärerna i Alingsås ...där det också visade sej vara billigare ... Sen kunde jag inte annat än att skratta för mej själv ...Typiskt en mindre "orts" nyfikenhet ... Tänkte när jag ända var framför systembolaget att jag går in o köper lite vin så vi har i helgen.... Det första en av personalen där ... kommer fram till mej o säger ... "Är Du ny här i Vårgårda, jag känner inte igen dej"...Så jädrans typiskt...Jag gillar inte sådant ... Prata gillar jag men om lite allmänna saker .. inte när folk ska ha reda på både det ena o det andra , men det var så när jag bodde där för ca 55 år sedan också.... Trots att samhället har växt otroligt mycket ... Inget att reta sej på ...men en iaktagelse ..helt enkelt ... Annars var det kul att gå runt o titta lite ..Har ju inte varit o handlat där på alla de dryga 7 år jag bott här ... Strax ska jag fotografera mina jordgubbar som mognat här inne i köket ... och som jag ska visa här så fort jag får laddat in dem på datorn... Trodde aldrig de skulle mogna men nu har jag tre röda jordgubbar .. men hur de smakar vet jag inte ännu...Önskar Dej en riktigt härlig torsdag...Kram... Foto: Idag bli det ännu ett verk av syrran, En "Nissedörr"

Kommentera här: