Grått o vått ute...

Go´förmiddag ... Grått ,grått verkar vara färgen som fastnat häromkring Alingsås.. Är trött o ännu mera trött blir jag av det grå utanför fönstren... Var på vattengympa igår o det var underbart ... Skulle vilja ha vattengympa två gånger / vecka... Det hade varit underbart...Åskar går sina promenader ...o äter o sover ...det verkar vara hans sysselsättning dygnet runt... Blir full i skratt när jag tänker på hur detta skrivna ser ut...fniss... Vad får Du för uppfattning om oss, mej o kissen...? Två slöfockar som sitter o hänger i var sin stol...Men vet Du vad .. Jag ska trotsa tröttheten idag o greja lite ..bla stryka..o så ska jag nog ta mej ut lite i trädgården..även om det tar emot ... Det är vad jag planerar i allafall...Skam den som ger sej...Har också lite som jag vill sy ... får se om jag klämmer in det ngn gång idag ... det harr till o med varit svårt att komma igång med syandet ...då jag hellre känner för att sitta o glo på tv.... Då är det ngt galet ..o nåt som inte stämmer ... Harinte bakat till jul på många år .. men har tankar på att göra det i år ...i allafall ngt nyttigt matbröd..Jag har ett recept på Kesobullar ... ett mellanmålsbröd som jag för många år sedan ,då sonen var liten bakade ...Det var så gott o vi hade det till kaffet ..men det var väl mest avsett som vanligt matbröd... Får nog leta fram det receptet ....hoppas innerligt att jag inte slängt det i ngn ivrig utrensning... Nu är jag förvånad över mej själv... för lite skrivet blev det ..fniss... visserligen kanske bara trams ... men ...Trodde nämligen inte jag kunde skriva ngt idag... Hoppas Du har bättre väder ,lite sol tex.. än jag...för då blirr man lite gladare i hjärtat... Ha nu en bra dag ..o stressa inte...utan gör som jag ..ta en paus då o då.... Kram! Foto: De tre små syskonen Era, Åskar o Otto...

Kommentera här: