Nu är det regn o rusk igen!

God morgon, hur står det till i denna mörka morgon.. Nu är det återigen plus grader o allt blev med ens mycket mörkare iallafall utomhus. Allt är som vanligt här hos mej... Åskar i sin stol efter morgonens promenad o frukosten.. O jag, jag hänger över min kaffemugg här i köket.. Än har varken snö eller regn börjat men blåsten har fått en rejäl fart. Idag finns det verkligen att sätta händerna i... Men jag ska inte låta stressen ta tag i mej utan göra det som jag kan o mäktar med, utan stress... Först på listan gäller det att få upp gardinerna i köket.. Blir inga julgardiner i år utan ett par mörkare, med grenar o löv på o så ngr päron, fniss.. Men jag tycker knappt att päronen syns... Nej jag är så less på julgardinerna jag har.. O ekonomin tillåter inga nya gardiner i år.. Kan ju göra det jullikt på andra sätt.. Nu är kaffet slut o det är äl meningen att det är nu dagen ska börja, efter vad jag förstår... Ha en riktigt go dag.. Kram... Foto... Givetvis är det Åskar.

Kommentera här: