Fredag o helg handling ...o mycket mera...

Hej igen! Nu tror jag att jag kan andas ut för ett tag framöver ... Har haft ngt eller ngr måsten varje dag utanför hemmet i drygt 14 dagar ..sista var idag ... på sjukgymnastiken... fick en tid förra fredagen tills idag ...men jag var inte säker på klockslaget och brydde mej inte särskilt mycket för de sänder alltid ut ett sms dagen innan man har tid.. Men se för första gången hade hon missat att sända ut det ...fniss... vilket ju är typiskt ... Jag hade i bakhuvudet att det var runt 10 men var ju inte säker ..så jag var där strax före 9...0ch tänkte att jag sedan jag tagit reda på tiden skulle åka o handla innan ... Kommer dit o träffar på henne direkt o frågar... Jo, det var tio... men, sa hon, Jag har ingen inbokad nu så jag kan ta Dej direkt... Det var ju jättehyggligt ..så jag var redan hemma 10 .30... och hade hunnit handla också ...Inte alls dumt ..tyckte både Åskar o jag ... Nu har jag fått in mina sommar däck ..o det var ett sjå.. men med en envis kärring så lyckas det till slut ...Tog säcka kärran till hjälp o det var bekvämt o bra .. Det räckte absolut med att lyfta däcken sedan de kommit in på förvaringsplatsen.. Handlade en massa grönsaker .. äter mycket sådant ... .och det gör "mina ungdomar också... så det ska lagas ngt med grönsaker o kött i helgen... Har en fråga till Er ,som jag hoppas jag kan få ngt svar på ... Har lagt dessa grönsaker i en korg som ska stå framme i köket .. men jag vet att det är vissa som inte går att förvara ihop med andra grönsaker ... MEN jag kommer inte ihåg vilka som går ihop o inte ... ,minnet är ju uruselt ... Har också lagt äpplen i korgen... Det är de grönsakerna som är på fotot... Det är härligt väder ...solen skiner ... men det är kallt ... i natt har det varit frost ... så det kändes trots allt bra med vinterskor på bilen..fniss... Min stackars lilla jordgubbe är uppäten... Den fick ju frost i natt o jag tänkte när jag kom ut i morse .. "att det är nog bäst att jag äter upp den... " o den var jättegod ..bara lite längst upp som var grönt o det slängde jag iväg...Får se om det blev den sista jordgubben i år som mognade ... Nej nu ska jag fortsätta här ... Det är städning på gång ..men sådana där små "micro"pausar har jag hört är nyttigt ...fniss... Allt för att fly städandet ... det förstår Du nog...*L* Ha det nu riktigt bra ..o var rädd om Dej ...Kram!

Kommentera här: