Kaos i skallen...

Här i huset har kärringen inte vaknat ännu.. Har ju varit som en vanlig dag men har grus i ögonen matt i benen... Jo då. jag har cyklat en liten stund på motionscykeln.. men det hjälpte inte alls... Lagat mat ätit druckit ..tittat på "Hem till gården" o nu har jag en stor mugg kaffe jämte mej ... men inte ens det vill fungera ...Jag tror det får bli ytterligare en dag som jag inte får gjort ngt alls.. En tvättmaskin är ju tvättad och upphängd.. men...vad är det ,när jag vill göra så mycket ...Så mycket som jag tycker är roligt och då blir det dagliga väldigt lätt... Kan det vara att vi har vintertid nu? Nej det tror jag inte...för jag har ju kännt lite så här en längre tid..Vad grått det varit idag ..mörkt o grått... I morgon är det vattengympa, o hur trött o konstig jag är så längtar jag efter det... Sonen hade varit på Lion´s loppmarknad i Stenungsund i lördags .. Bla, hade han köpt en sådan där gedigen "vällingklocka" Den hade en underbar patina sa han o frågade om han fick sätta upp den hos mej. o givetvis så får han det ... Sådana saker tycker jag om.. men nu för tiden är jag aldrig på loppmarknader ... tycker inte det är så roligt att åka själv o inte behöver jag ngt mera heller ...Men till våren kanske fan flyger i mej o jag börjar fara runt på loppisar igen... För roligt är det.... Jaha.. så pratar just talmannen... det blir tydligen ingen ny "sonderingsman..."ja,ja.. det tar väl ytterligare en tid innan vi vet ngt om vart det lutar...det är bara att vänta ,helt enkelt... Ursäkta att jag hoppar från det ena till det andra o nu helt plötsligt sitter jag o tänker på hur roligt det skulle vara att möblera om lite !!!!! Men denna gången får det nog stanna vid en tanke ..jag orkar inte genomföra det .. Planera är ju också roligt ..Fniss... o sen vet jag en som är nöjd om jag låter bli ..Åskar så klart , han är otroligt missnöjd när jag ändrar på saker o ting ... ändå ser han.. Min lille Mandel som var blind hela sitt korta liv (Han blev 6 år gammal) Honom kunde jag förstå när han var missnöjd... han gick ju på möblerna innan han fattade att det var ändrat... Nej nu ska Du slippa mitt tjat ...men det lättar lite att få lite luft mellan tankarna ... Ha en skön kväll... Kramar till Er.. Foto: Det här har min syster Birgitta Birgitta Dahlstrand gjutit ..

Kommentera här: