Besök av kanadagäss...

Onsdags morgon! Har ätit frukost... Har lagt mej igen... Dagen efter vattengympan , mer behöver jag väl inte säga..men om en stund hoppas jag att de känns bättre ... Har ju tagit mina värkpiller ..Det är mulet ute men det var inget mitt lilla hjärta ,Åska, brydde sej om ..när han kom in från sin tidiga (3.30) morgonpromend ... åt .vände om o gick ut igen... Ja, det var väl den sköna temperaturen som gjorde att han gick ut så snabbt igen.. Helt allmänt räknar jag inte med att göra ngt idag...går det så är det ju bra .. då jag har en enorm hög med ren tvätt som ska strykas..men som sagt jag räknar inte med det ... Idag hade jag besök av kanada gäss ute i potatis åkern...Nej, det var väl inte jag utan bonden som hade besök, mycket intressant att se när de strosade omkring bland den vissna potatisblasten .. o rotade efter mat ... Potatis eller mask? Kanske båda sorter ... ,vad vet jag ..men de såg ut somatt de inte var kräsna i allafall..Ännu i höst har jag inte sett tranorna på väg hem till värmen...Det är mycket tydligare på våren .. då både hörso syns de mycket mer nu på hösten är de nte iktigt så högljudda som på våren. Men sak är säker ... Det är underbart med årets alla skiftningar ..o händelser ..Besök av kanada gäss---
Nej , ett sakta uppaknande ... fniss... nu ska jag i allafall få meji ordning... så ha det så gott ...Kram!

Kommentera här: