En skön fredagsmorgon!

God morgon på Dej! Jag sitter här med min kaffemugg o njuter verkligen av denna stilla morgonen...Kissen min, har kommit in ... Ja, nu kom han in...Har varit uppe två gånger i natt o visslat på honom då jag trodde han var ute, men han kom innifrån o gick ut då jag stod i dörren ..fniss...Hur står det till med med minnet tro...?Jag var så säker på att jag släppt ut honom och det bägge gångerna ...fniss... Vet Du ,än så länge älskar jag dessa grå morgnar... Det är så skönt att sitta här o titta ut och känna att dagen sakta närmar sej...Har suttit här en bra stund nu o mina värkpiller börjar sakta göra nytta... Går här o funderar på hur jag ska sätta upp mina gardiner i kök o vardagsrum... Har nämligen tagit ner gardinerna i bägge rum... för ett par dagar sedan...för att tvätta fönstren...men har inte tvättat fönstren ännu o nu börjar jag tycka om att få in ljuset och att se allt som finns utanför...Kanske bara en liten smal gardinkappa som döljer fönsterkarmen där uppe... tyvärr så har vi de gamla fönstren kvar o det blir väldigt kallt från dem på vintern ,tycker i allafall jag ...Kanske sätta ngr krokar i fönsterkararna för att hänga upp gardiner i dem under den riktigt kalla årstiden ..eller på nätterna ..när det är kallare ...Eller finns det ngr fina idee´r hos Er ute runt om i Sverige? Eller helt enkelt ngr fina rullgardiner ...I vardagsrummet har jag mörkläggningsrullgardiner ... o det går ju bra om jag har en smal kappa... Ja , tankarna ska ni veta är många ... men....vilket ser minst galet ut..? Nu önskar jag Dejsom läser en riktigt härlig höstdag...Kram!

Kommentera här: