De lovar o lovar... alltså vädergubbarna...

God morgon ! eller förmiddag ...För mej är det ju morgon ,som vanligt vid denna tiden.. Sovit länge o gott men skulle kunna fortsätta sova åtminstonne ngr timmar till... men det ger jag mej ej tillåtelse till...Trodde i min enfald att jag läst att det skulle bli sol idag ..o 10 grader varmt...men det regnar ett tunt ,tätt regn o det är iskallt... Var ute på altanen med en liten prydnads hare för att sätta bland mina små påskliljor... men det blev ett jättesnabbt besök utanför dörren för fy katten vad kallt det var... Igårkväll kom min lille vapendragare in med blodet rinnande från ett öra... men tack o lov såg det värre ut än vad det var... Kanske en annan katt som varit framme eller så var det helt enkelt ngt annat som varit i vägen för hans framfart för jag upptäckte inte ngt annat på hans kropp...Hans öron ,helst ett av dem ser inte roligt ut .. det är taggat efter att det varit sönderrivet ett antal gånger ... Men årets första stora fästing hittade jag på honom i måndags kväll när han kom in...Funderar faktiskt på att gå o vaccinera mej ..för det eftersom han varje kväll envisas med att sova i min säng en stund.. Ha det gott o bra ... Kram!

Kommentera här: